2015. április 19., vasárnap

Pulyka brassói

Nagy kedvencünk a brassói, bár viszonylag ritkán készítem. Többnyire disznóhúst használunk hozzá, de ha kicsit egészségesebb változát szeretnénk elkészíteni, nyugodtan használjunk hozzá pulyka vagy csirkehúst. Többféleképpen is készíthetjük. A húsokat általában apró kockára vágva pároljuk, hozzá a burgonya is apró kockákra vágva kerül hozzá. Most sietősre vettem, és még krumpli sem volt otthon, így a fagyasztóban lévő sütőben süthető hasábburgonyát használtam fel. 

Hozzávalók: 50 dkg pulykacom filé, 1 fej vöröshagyma, 2-3 gerezd fokhagyma, só, bors, majoranna, őrölt kömény, kevés zsiradék, hasábburgonya
A húst vékony csíkokra vágtam, a hagymát aprítottam. Kevés zsiradékon (libazsír) megdinsztelem a hagymát majd hozzáadom  a húsokat. Együtt pirítom. Sózom, borsozom megszórom tetszőleges fűszerekkel és belenyomom a fokhagymát is. Kevergetve pirítom. Kevés vízzel felengedem, hogy a pulyka hús puhára főjön. Időnként leveskockát adok hozzá, de ha van otthon húslé vagy zöldség alaplé, akkor azzal engedem fel. Fedő alatt puhára párolom. Ha a víz elfőtt róla, pirulhat is.
Eközben a burgonyát is elkészítem. Ez esetben egyszerű dolgom volt, csak a sütőben kellett megsütnöm, minden zsiradék hozzáadása nélkül. Ha kész a krumpli, hozzákeverem a serpenyőben lévő húshoz. Lehet még fűszerezni, ízlés szerint. Csemege uborkával vagy salátával szokás tálalni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...