2015. január 15., csütörtök

Görög kifli

Munkahelyi mikulás rendezvényünkön a díszes kompániát csapatokra osztották, hogy a "Michelin csillagért harcba szállva küzdjünk meg egymással a főzőtudományunkkal. Minden csapat egy-egy ország ételeit kellett hogy elkészítse, majd felszolgálja a mikulás partira érkező családoknak, akik szavazhattak a számukra legjobban sikerült csapatokra. Mi a "legsokoldalúbb csapat" Görögországot kaptuk, így lelkes tagjaink segítségével az alábbi ételek készültek: mini gyrosok, görögös mini fasírtok, kék kókuszgolyók, és görög kiflik. Jelentem, olyan ügyesek voltunk, hogy mi vittük el a csillagot. A görög kifli receptje saját szerzemény. Alapja a már megszokott és bevált kifli recept, ami viszont görögös tölteléket kapott.

Hozzávalók: 2 dl tej, 1 ek kristálycukor, 2,5 dkg élesztő, fél kg liszt, 1 tojás, 10 dkg vaj vagy margarin, 2 kk só. 
A töltelékhez: 50 dkg darált hús, 1 fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma, görög fűszerkeverék, krémsajt vagy görög joghurt, feta sajt. 


A meleg tejbe morzsoljuk az élesztőt, majd szórjuk meg a cukorral. Negyed órán keresztül hagyjuk kelni, ezalatt szitáljuk át a lisztet, és adjuk hozzá a sót, a tojást és a vajat. Ha a vajat esetleg elfelejtük kivenni a hűtőből, reszeljük le nagylyukú sajtreszelőn. Ehhez öntsük az élesztőt. Jól dolgozzuk össze, majd 1 órán keresztül lefedve kelesszük. Amíg a tészta pihen, elkészíthetjük a tölteléket. A hagymát apróra vágtam, majd kevés olíva olajon megdinszteltem. Hozzáadtam a darált húst, és a préselt fokhagymát, majd az egészet fűszereztem. Amikor a hús megpuhult lazítottam krémsajttal és egy kevés joghurttal. Ezt majonézzel is elérhetjük. Lényeg hogy kicsit folyósabb állagot kapjunk. A megkelt tésztát két részre osztjuk. Lisztezett deszkán vékony kör formává nyújtjuk. Derelyevágóval 16 részre osztjuk. Minden cikk vastagabb részére 1-1 kanálnyi tölteléket tettem és egy-egy darab feta sajtot. Ezután feltekertem.  
Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük és további 10 percig kelesztjük. Megkenjük felvert tojással, végül megszórjuk szezámmaggal. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 20 percig sütjük.

A Michelin csillagunk...


                                                                   Mi így készültünk:


További finomságaink:
Görög fűszerezésű pikáns fasírtgolyók
Mini gyrosok
Kék-fehér kókuszgolyók a Görög zászló színeiben




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...