2014. május 10., szombat

Juhtúrós sztrapacska

A tájjellegű ételek mindig is magukkal ragadtak. Emlékszem korábban, amikor a TV-ben még játszották minden szombaton Rockenbauer Pál, Másfélmillió lépés Magyarországon című ismeretterjesztő sorozatát, szinte odaragasztott a képernyő elé az sok érdekes történet, nevezetesség és néha helyi étel is. Imádtam, amikor a település öregjei mesélték történeteiket, mutatták be a már akkor szinte kihalófélben lévő mesterségeiket. Sajnos manapság már ritka az ilyen igényes műsor. A Juhtúrós sztrapacska is egy ilyen sorozatnak köszönhetően került be a mai menünkbe. Bevallom korábban még nem készítettem, de elmondhatom, hogy hiba volt, mert ilyen finomat régen ettem már. Az elkészítése pedig tényleg pofon egyszerű. A recept mennyisége 3 főre értendő.

Hozzávalók: fél kiló reszelt burgonya (lehetőleg régi krumplit használjunk), liszt, 2 db tojás, só, füstölt csemege szalonna, kevés vaj, juhtúró, tejföl
A burgonyát meghámozzuk, majd sajtreszelőn lereszeljük,  hozzáadjuk a tojásokat, sót és annyi lisztet, amennyivel keményebb állagú nokedli tésztát kapunk. Sózzuk, borsozzuk.
Tegyünk fel egy nagy lábosban vizet forrni, kevés sót ne felejtsünk hozzáadni. Mialatt a víz felforr, kockázzuk fel a szalonnát és kevés vajon egy serpenyőben süssük ropogósra. Tegyük félre. (ezt később is elkészíthetjük, amikor már kifőztük a sztrapacskát,  úgy a forró zsírral leöntve sokkal finomabb lesz)
A nokedlit a megszokott módon szaggassuk bele a vízbe. Ezúttal deszkán próbáltam késsel szaggatni. Ez mondjuk nem az erősségem, én jobb szeretem a kedvenc konyhai kiegészítőimet használni.
Ha a sztrapacska megfőtt, szűrőkanállal merjük egy szitába és hideg vízzel öblítsük át. Ha lecsöpögött áttehetjük a még forró szalonnához. Nem egy diétás étel, de nagyon jó.
Végül a juhtúrót szórjuk bele, keverjük jól át majd tejföllel, még melegen tálaljuk.




2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...