2013. augusztus 30., péntek

Padlizsánkrém

Ahány ház annyi szokás. Sokféleképpen készítik a padlizsánkrémet. Ez a recept anyukámtól van, bár 1-2 dolgot én is változtattam rajta. Egyébként nagyon egyszerű és ízletes krém lehet belőle, de én szeretem ha nincsen nagyon "összeturmixolva". Sokan fokhagymát is tesznek hozzá, időnként én is szoktam.

Hozzávalók: 2 db közepes padlizsán, 3 db főtt tojás, 1 kis csokor petrezselyem, só, bors, 1 fej vöröshagyma, Heinz majonéz, provence-i fűszerkeverék
A padlizsánt akár vaslapon akár a sütőben de megfonnyasztjuk. Én a sütőben szeretem elkészíteni. A zöld szárát mindig levágom. Egy tepsiben sütöm, melyet előtte kibélelek sütőpapírral - a későbbi mosogatást megelőzvén. Amikor megsült megvárom, míg kicsi kihűl és késsel hosszában felvágom, belsejét egy fakanál segítségével egy tálba kanalazom és villával összenyomkodom. Főtt tojást adok hozzá, amit előtte apró kockákra vágtam. A hagymát, petrezselymet is aprítom és hozzákeverem. Ezután jöhetnek a fűszerek ízlés szerint, és végül a majonéz, de csak épp annyira hogy selymes-krémes állagű legyen. Aki jobban szereti össze is turmixolhatja az egészet. Bárhogy is készül, nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...