2013. július 7., vasárnap

Római tálban sült sörös csülök

Nagy találmány a római tál, annyi finomság készült már nálunk benne, hogy felsorolni is nehéz lenne. Akár zöldség, akár hús - zsiradék nélkül omlósra vagy akár ropogósra süthető benne. A csülök nagy barátom, viszont ritkán készül, nem éppen diétás étel. De mindezek ellenére, szerintem a jót nem érdemes megvonni magunktól.
Néhány hete lányom jó pár dobozos sörrel örvendeztetett meg bennünket - amit tesztelésre kapott (nyert). Tudvalevő, hogy nem nagyon szeretem sört, viszont többször készült már étel, amihez nagyon jól fel tudtuk használni. Grillezéskor szerintem alap, mert ha a húsokat vagy kolbászokat előtte a sörbe áztatjuk, majd sütéskor sörrel locsoljuk- nagyon finom ízeket nyerünk. Most a csülköt egészítette ki a folyékony kenyér.
Hozzávalók: 2 kicsontozott csülök, fél doboz sör (bármilyen, nálunk Dreher nyári limitált kiadása került felhasználásra), só, bors, provence-i fűszer, 2 hagyma, 3 gerezd fokhagyma, 4-5 ek ketchup, 4-5 ek mustár, rozmaring ág.
Készítettem egy pácot a hozzávalókból. A hagymákat nagyobb darabokra vágtam, ketchupot, mustárt és a sört összekevertem, ment bele a hagyma és a fokhagyma, jó sok fűszer is. A megmosott csülköket kétfelé vágtam, majd a pácban fél órát pihentettem.
A római tálat előző este vízbe áztattam, ebbe öntöttem bele a páclével együtt a csülköket. Előmelegített sütőben 1,5-2 órán keresztül kellett sütni. Amikor a hús már megpuhult, a fedőt levéve a tetejét megpirítottam. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...