2018. április 21., szombat

Almás-tormás kacsacomb rukkolás-balzsamos karfiol salátával

Reggel, ahogy a hűtő tartalmát nézegettem és megláttam a kacsacombokat...miért ne?  Nagyon sokszor készül nálunk, de most, ahogy a többi hozzávalót próbáltam kitaláni, megláttam a tormát, ami még húsvétról maradt. Nem szeretek semmit sem kidobni, az üvegbe pedig olyan kevés volt már, máshoz úgysem használnám fel, ezért most valami egészen különöset találtam ki. Mi lenne ha a kacsacombot kenném át vele. A gondolatot tett követett...és elkészült egy isteni ebéd.

Hozzávalók: 2 db kacsacomb, só, bors, tormakrém, rozmaring, 1 db kisebb karfiol, 1 újhagyma, 4 ek olívaolaj, 200 ml zöldség alaplé, 1 tk mustár, 4 ek balzsamecet (nálam gyümölcsös volt), 1-2 maréknyi rukkola, 1-2 alma
A hagymát aprítjuk és kevés olíva olajon megdinszteljük. Hozzáadjuk a zöldség alaplevet és felforraljuk. Miután levettük a tűzről hozzákeverjük a mustárt, ecetet maradék olívaolajat. Sózzuk borsozzuk.
A karfiolt rózsáira szedjük majd nagyjából 1 cm-es darabokra szeleteljük. Forró, sós vízben kb. 3 percig főzzük. Hideg vízzel leöblítjük. Majd összekeverjük a korábban elkészített mártással. Hozzáadjuk a rukkolát is.
A húst megmossuk, beírdaljuk. Majd sóval és borssal átdörzsöljük. Ezután kenjük meg a tormakrémmel. Áttesszük egy tepsibe, amit előtte zsírral kikenünk. A húsok tetejére kerülnek a zöldfűszerek, mellé pedig némi alma. Közepes lángon sütjük amíg hús meg nem puhul. Kicsit hagyjuk még állni, lefedve de utána tálalhatjuk is. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...