2017. szeptember 30., szombat

Fokhagymás-paprikás pácolt csülök burgonya ágyon

Ma reggel igen hatékony voltam. A csülköt már reggel bepácoltam és előkészítettem a sütéshez, de csak azért mert sürgős vásárolhatnékom volt az Ikea-ban. Bevallom nem sokan voltak szombat reggel 9-kor. Szerencsére. Amikor visszaértem, már csak a burgonyát kellett karikázni, és már mehetett is a sütőbe ez a fantasztikus finomság.

Hozzávalók: 1 db kicsontozott csülök, 4-5 ek olaj, só, bors, majoránna, 2 gerezd fokhagyma, paprika, 5-6 nagyobb burgonya, 2 vöröshagyma
 
Az olajban elkevertem a fűszereket, a fokhagyma gerezdeket is beleaprítottam. Ezzel a páccal dörzsöltem be az előzőleg megmosott és megszárított csülköt. A páclében hagytam letakarva, kb. 1,5 óráig. A sütőt előmelegítettem. A burgonyákat meghámoztam, felkarikáztam. Egy tepsit 1 ek zsírral kikentem, majd a burgonya karikákkal kibéleltem. Ennek a tetejére helyeztem a csülköt, a páclét pedig ráöntöttem a tetejére. A hagymát megtisztítva, negyedelve tettem a tepsibe, majd az egészen 180 fokon kb. 2 órán keresztül sütöttem. Sütés közben néha megforgattam a húst, majd a végén fedő nélkül rápirítottam a tetejére. Érdemes időnként sörrel is locsolni, fantasztikus ízt ad neki.
 
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...