2017. február 25., szombat

Fűszeres BBQ karaj zöldséges burgonya ágyon

Adott egy darab karaj...egyben..szépen kicsontozva, na és egy kis alkotói válság. Mit főzzek? Persze rengeteg módja van az elkészítésének, kezdve a kolbásszal töltéssel, vagy az egyszerű panírozott szeletekkel. De valami más kellett, valami, ami viszonylag gyorsan elkészül és a körettel se kelljen lehetőség szerint sokat bajlódni. Időm sem volt túl sok, de azért valami finom kellett.
Majd ez sült ki belőle...

Hozzávalók: 1 közepes karaj kicsontozva, tárkony, majoránna, rozmaring, só, bors, néhány evőkanálnyi BBQ mártás (ez bolti, késztermék), 1 nagy fej hagyma, 6-8 szem nagyobb burgonya, 2 db sárgarépa, 3 gerezd fokhagyma, némi zsír vagy olaj - ki hogyan szeretné.
A karajt a fűszerekkel jól bedörzsölöm. Megkenem a BBQ mártással és egy kicsit pihentetem, hogy a fűszerek összeérjenek a húson. Közben előkészítem a köretnek valót. Ehhez a burgonyát, répát és hagymát megtisztítom karikázom. Egy tepsit kizsírozok, a zöldségeket karikázva ráteszem, erre ültetem a húst.
Előmelegített sütőben 180 fokon nagyjából 1-1,5 órán keresztül sütöm. Mivel a köret korábban elkészül, így azt félidőben kivettem a tepsiből és áthelyeztem egy kisebb tepsibe és visszatettem a sütőbe, hogy kicsit piruljon. A húst időközben a zsírjával locsolgatom, és tovább sütögetem. Ha elkészül felszeletelem és néhány percig visszateszem a sütőbe, hogy a saját szaftjában kicsit még süljön. 
Tálaláskor ötlet híján parmezán sajttal szórtam meg....ami nem bizonyult rossz választásnak.
Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...