2016. február 17., szerda

Gerslishús

Az úgy történt hogy húst akartam darálni az 1 éve egy játékban nyert szuper húsdarálómmal, amit csak Boeing-nek hívok, mert használat közben olyan hangot ad, mint egy repülő. Persze rosszul raktam össze, így a húst nem tudtam jól átdarálni, de ez nem térített el attól, hogy a félig-meddig összedarált húsból valamit készítsek. A rizses húst nagyon szeretem, gondoltam annak jó lesz,  hiszen ragut készíteni mi sem egyszerűbb, rizs helyett pedig árpagyönggyel próbálkoztam.

Hozzávalók: 0,5 kg sertéshús, 1 fej vöröshagyma kockázva, 1-2 gerezd fokhagyma préselve, só, bors, paprika, kevés zsiradék, 2 pohárnyi árpagyöngy, kápia paprika, hagyma, fűszerek ízlés szerint.
A sertéshúsból a megszokott módon pörköltet készítek. Fokhagymával is ízesítem. Ha a hús megpuhult, tepsibe öntöm a szaftjával együtt. Közben a gerslit beáztatom, lecsepegtetem. Kevés zsíron hagymát dinsztelek, majd hozzáöntöm a gerslit is. Néhány keverés után öntöm fel húsleves alaplével. Persze vízzel is lehet, de akkor erősebben kell fűszerezni. A gerslihez éppúgy mint a rizshez kétszeres mennyiségű folyadékot számoljunk. 
Amikor a víz elfőtt a gerslit öntsük a tepsibe a korábban már előkészített húshoz, jól keverjük el, vágjunk hozzá paprikát, fűszerezzük még ízlés szerint és tegyük be előmelegített sütőbe 180 fokra, kb. 30 percre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...