2014. október 24., péntek

Küküllői sóágyon sült csirke

Már régóta terveztem, hogy sóágyon fogok grillcsirkét sütni. Eljött a pillanat. Kaptam nagyon jó parajdi sót. Amit égen-földön nem lehet kapni. Érdekes színe van.. nem fehér.. de só, méghozzá nagyon finom. Kis-Küküllő mellől érkezett, ezért neveztem el a csirkét is így. :)  

Hozzávalók: 1 grillcsirke, 2 szál rozmaring, 2 gerezd fokhagyma, só
Egy tepsi aljába szórjuk bőségesen sót. Erre helyezzük rá a korábban már jól átmosott grillcsirkét. A belsejébe én tettem némi fokhagymát és rozmaring ágat is, majd az egész csirkét jól be is dörzsöltem sóval. Előmelegített sütőben 200 fokon sütöttem alufólia alatt nagyjából 1,5-2 órán keresztül, de ez függ a csirke nagyságától is. A végén a fóliát levettem róla, átkentem kevés olajjal majd megpirítottam.
Köretnek krumplipürét ajánlok, de nálunk krumplis-sajtos golyó  készült. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...